dinsdag 19 januari 2010

spreekbeurten groep 6

Groep 6 heeft in januari spreekbeurten gehouden.
Hieronder vertelt iedereen even een klein stukje over die spreekbeurt.
Ik heet Sem en mijn spreekbeurt ging over een heel bijzonder onderwerp: LARP.
Dat is de afkorting voor Live Action Role Play.
Dat is eigenlijk middeleeuws zwaardvechten en zo. De zwaarden lijken net echt.
Je kunt ze ook zelf maken.



Lucas:
Mijn spreekbeurt ging over parkieten. Ik heb verteld over de verschillende soorten zoals de valkparkiet. Ook heb ik verteld hoe je parkieten tam kunt maken.




Ik ben Guy en mijn spreekbeurt ging over vuurwerk, omdat ik heel erg veel van vuurwerk hou. De inhoud was 1: geschiedenis, 2: hoe wordt vuurwerk gemaakt, 3: soorten vuurwerk, 4: illegaal vuurwerk en 5: wie gebruikt nog meer vuurwerk.
Ik had ook vuurwerk meegenomen en een mooie bordplaat gemaakt.



Ik ben Koen en mijn spreekbeurt ging over het zonnestelsel.
De afstand tussen de zon en de aarde is 150 miljoen kilometer en men denkt dat de zon ongeveer 4,6 miljard jaar oud is.
Een groep van biljoen sterren bij elkaar noemen we een sterrenstelsel.
Sommige mensen voorspellen de toekomst door naar de sterren te kijken.
De verschillende planeten in ons zonnestelsel zijn Mercurius, Venus, Aarde, Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus en Neptunes.



Laura heeft haar spreekbeurt gehouden over een fotograaf (waar wij nog niet van gehoord hadden, maar nu wel!)
Haar spreekbeurt ging over Richard Avedon, een beroemde mode- en portretfotograaf. Hij fotografeerde altijd in zwart-wit en drukte graag af op onverwachte momenten.



Ik ben Therese en ik heb mijn spreekbeurt gehouden over Congo, omdat mijn moeder Congolese is. Ik wilde graag iets meer over dit land weten.
Ik heb het gehad over de cultuur van dat land en dat ze bijvoorbeeld andere kleren dragen. Dit zijn een soort doeken met allemaalmooie en kleurrijke tekeningen erop.
Ook heb ik verteld dat Congo vroeger een andere naam had: Zaïre.



Pieke:
Mijn spreekbeurt ging over vuurwerk. Ik heb verteld dat vuurwerk gevaarlijk kan zijn als je het te lang vasthoudt. Ook heb ik iets verteld over de geschiedenis van vuurwerk en hoe vuurwerk in elkaar zit (met zwart buskruit dat vaker gebruikt wordt dan bruin buskruit)




Ik heet Emile en ik hield mijn spreekbeurt over de Olympische Spelen, en dan vooral de klassieke Olympische Spelen. Ik heb verteld hoe de oude Grieken het vroeger speelden.
Ik heb ook verteld over de Moderne Spelen.



Hoi , ik ben Jussi en ik hield mijn spreekbeurt over de ronde van Frankrijk.
Ik heb de kinderen en de juf over de geschiedenis verteld en ook wat doping is en een paar andere leuke weetjes.
Ik wil later wielrenner worden en in de tour gaan meerijden.
Ik moest wel veel vragen beantwoorden.
Maar ik had erg veel lol.



Ik ben Thomas, zit in groep 6 en ik heb mijn spreekbeurt gehouden over Parijs.
Parijs is de hoofdstad van Frankrijk en heeft 2,2 miljoen inwoners.
Het is gesticht in de 3de eeuw voor Christus door een Kelitische stam: de Pariisi.
Zij woonden op het eilandje midden in de Seine. De Seine is een rivier die door Parijs stroomt.



Hoi, Ik ben Quinty en ik heb mijn spreekbeurt gehouden over scouting. Ik heb verteld over wat scouting is, wat overvliegen is, wat je allemaal bij scouting doet, over de insignes, op kamp gaan en de verschillende speltakken. Ook heb ik wat over mijn eigen scoutinggroep verteld.


Ik heet Jesse en ik hield mijn spreekbeurt over karate. Ik vertelde bijvoorbeeld over kata en kumite; dit zijn onderdelen van karate. ook vertelde ik iets over wedstrijden en de verschillende stijlen, de slippen die je kunt krijgen en ga zo maar door. Ik was wel erg zenuwachtig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten